We zijn in Flores aangekomen!

Zaterdag middag, 13.58 UTC lag ons anker ingetrokken in de baai van Lajes op Flores. We hebben totaal 2580 mijl gevaren in 403 uur, een gemiddelde van 6.4 knopen. Niet heel snel maar over het algemeen best comfortabel. Als we met de dinghy naar de kant gaan zien we de Hestur in de haven liggen, we hebben hun voor het laatst gezien op de Canarische eilanden. Ze zijn niet aan boord. Op weg naar het dorpje komen we ze tegen. Na onze boodschappen (brood en wijn) gaan we bij ze op de borrel. Even later besluiten we met z’n vieren te gaan eten. Onderweg naar het restaurant komen we nog drie andere zeilers tegen (opstappers) die hun kapitein zijn ontvlucht. Halverwege komt er nog een Frans stel bij en opeens zijn we met 9 man. Het restaurant is van een Duits stel en het is lekker eten, ze willen graag lokaal eten promoten en dat is ze goed gelukt. Op de terugweg stoppen we nog even bij een lokaal feestje, Espirito Santo. Er is een bandje, bier en veel gezelligheid. Overal op de vloer liggen papiertjes. Deze blijken van een loterij te zijn. Voor 1 euro krijgen we 20 lootjes. Edith en Charlotte vouwen de lootjes open en Edith heeft drie keer raak! Nu hebben we een mooie pannenlap en ovenhandschoen, tafelkleedje en een echt klok gewonnen! Er zijn meer zeilers op het feestje afgekomen en het is een gezellige boel. Om middernacht onze tijd, 2 uur lokale tijd gaan we naar onze boot, moe en voldaan slapen we in een vers opgemaakt bedje met een deken. Vandaag, zondag, hebben we een bijkom dag en maken we schoon schip! (Na 17 dagen 1 light biertje per dag zijn we niet meer zo aan alcohol gewend:)) —– At 15.6.2014 14:39 (utc) our position was 39:22.88N 031:10.06W

3 Comments

1. Proficiat ! en de groeten van Richard en Klaas ui Wight , voor de Roundtheisland van de 21 e …

2. Keimpe en Ank

Goed hoor! Geniet van de Azoren met de lekker kaasjes en wijn 🙂

3. Jullie hebben het verdiend hoor! Bijkomen van de lange trip. Wight hopen wij as zomer ook te zijn