GAS!

Hoe vind je gas in Spanje… We hadden van een zoektocht een paar dagen terug al begrepen dat onze Nederlandse gasflessen niet gevuld kunnen worden en dat de Spaanse gasflessen niet passen op onze regelaar. Dus dan op zoek naar camping gaz, dat hebben ze over de hele wereld… We brengen de fietsen naar de …

Puerto Sherry

Nee geen ruzie deze keer 😉 maar toch Tarifa verlaten en naar Puerto Sherry gegaan. De naam zegt het al… Hier verschepen ze sherry. Ergens in de komende dagen gaan we de sherry ook nog proeven. Ondertussen hebben we het druk, we zijn bij de zeilmaker langs geweest en we gaan onze fok om laten …

Mooi Tarifa!

In Gibraltar was het niet zo fijn door de ruzie. We lagen op zich goed in de ankerbaai, maar toch niet zo rustig als we graag zouden willen, dus besloten om door te gaan naar Tarifa. Wij wachten tot het tij zou keren om de straat van Gibraltar te bedwingen en gaan ‘s middags weg. …

Update from Spain-Gibraltar war zone

Een paar ankerbiertjes verder lagen we nog steeds heerlijk voor het grote strand van La Linea. Vlak bij de bovenboei van het aanwezige wedstrijd parcours. Daar kwamen er een heleboel lasers aan met de nodige wedstrijdperikelen die je bij zo’n boei tegenkomt. Je hebt geen TV meer nodig. Wel raar dat er helemaal niemand meer …

We zijn de Middellandse Zee weer uit.

Vanmiddag gearriveerd in “onze” ankerbaai bij Gibraltar.  Heel anders dan de eerste keer ligt er nu niemand… Meteen vraag je je af of je er nog wel kan liggen, vooral omdat zeilwedstrijden bijna de hele baai in beslag nemen. Toch maar het anker gegooid en we liggen perfect en rustig!

Vissen…

Na de mooie baai van Moraira aan de Spaanse kust wilden we 70 mijl verder naar het zuiden ook graag de binnenzee net voor Kaap Palos wel eens bekijken. ‘s Morgens op tijd weg (half 10 is vroeg voor ons…) en een mooi zeiltochtje met perfecte wind naar Mar Menor. Daar aangekomen bleek dat ankeren …

Spaanse kust

We hebben ontdekt dat er langs de Spaanse kust ook nog mooie ankerplekken zijn. Zonde om die links (of in ons geval rechts) te laten liggen… We liggen nu bij Moreira, achter een hoge kaap, in een baaitje met helder blauw water en goed zand om in te ankeren. De wind komt de komende dagen …

Rust

De afgelopen dagen was het lekker rustig, genoeg wind om te zeilen, elke avond weer een rustig baaitje en zo hoppen we rond Mallorca. Nu zijn we weer in Porto Vells, waar we op de heenweg ook in gelegen hebben. Toen lag het overvol en nu is het veel rustiger. Er liggen maar een paar …

Mallorca

Zaterdag vertrokken vanuit Ciutadella met een harde vlagerige noordenwind. We hadden al even met de verrekijker naar de zee buiten gekeken en geconstateerd dat het weerbericht klopt. De zee was een beetje ruw. Maar aangezien wij wind mee hebben, moet het wel meevallen. Alleen op ons fokje lopen we 6 tot 12 knopen pal voor …