Op St Maarten

We zijn gisteren op St Maarten, geankerd in Simpson Bay en nog even snel een happy hour meepikken. .. Fantastisch zeilweer gehad met een rustig zeetje. Weer een barracuda gevangen, maar die moesten we terug gooien.

Groen!

We weten nu waarom deze eilanden zo groen zijn… De afgelopen dagen hebben we echte hoosbuien gehad. En als je dan net in de dinghy zit, wordt je zeiknat. Lang leve de sneldrogende kleren! Tussendoor toch een mooie wandeling kunnen maken op de Saintes. Nu hebben we het druk, druk, druk met boodschappen en de …

The Saintes

Zondag middag was het tijd voor carnaval in Portsmouth! Bij het dinghydock komen we nog wat bekenden van de vorige avond tegen en we gaan gezamenlijk kijken waar het feestje is. Al snel vinden we een groep meiden die hun dansje staan te oefenen bij een geluidswagen. Toch nog even doorlopen en we vinden de …

Dominica

Vrijdag zijn we naar Portsmouth op Dominica gezeild. Een mooie vlakke zee, lekkere vlagen zodat we soms 15 knopen lopen en dan weer 2. Een lekker zeiltochtje langs het eiland. Zaterdagochtend komt er een bootverkoper langs om te vertellen dat de wekelijkse BBQ deze keer op zaterdag is ipv zondag vanwege opening van het carnaval …

Vakantie!

We hebben even vakantie gehouden… Heel veel gesnorkeld, bijna elke avond ge-BBQ-ed op de boot en anders uit eten om ook de lokale gerechten te kunnen proeven. Relaxed dus… Op vrijdagavond kwam Terry aan op Martinique, we zijn daarvoor in Fort de France gaan liggen. Lekker makkelijk bereikbaar met de taxi vanaf het vliegveld. Na …

Punch op Dominica!

En voor de liefhebbers het recept 🙂 Sour is citroensap, strong natuurlijk de rum,  sweet grenadine of andere limonadesiroop en de weak jus de orange eventueel ananassap en natuurlijk vers fruit erdoor 🙂 SUPERHELDEN BE PREPARED!!!

Dominica!

Na een lange hike naar de Middleham falls terug op ons terras aan de waterkant. Dames krijgen een glas,  de heren de fles…  De grapefruits hebben we zelf geplukt onderweg,  heerlijk zoet en sappig.

Snorkelen

En er was heel veel te zien onder water! Door het zeegras kropen morenen en een zeeslang, in gaten zaten kreeften verscholen, tussen wat blaadjes een lionfish. Op het gras grote flying gunards, een unieke zee-egel en een slak die door een zeester wordt opgegeten. En dat allemaal recht onder de boot! Daarna richting de …

Pre carnaval!

Op Martinique vieren ze een aantal zondagen voor carnaval al het pre carnaval. Afgelopen zondag was daarom een mooie optocht door St Anne georganiseerd. Carnavalsgroepen vanuit de dorpen in de omgeving lopen verkleed 2 rondjes door het dorp en ondertussen maken ze swingende muziek en Caribische dansen. Daarna per groep een eindconcert op het plein. …

Martinique

De overtocht van St. Lucia naar Martinique was comfortabeler en sneller dan die van St. Vincent naar St. Lucia. Wind en golven waren iets minder en het was vooral ook een stuk korter zeilen. Helaas weer geen vis gevangen. Om 7 uur arriveert Bjorn ook in St. Anne en gaan we nog even het dorp …