Uitrusten van St. Maarten

Zondag was de laatste dag in St. Maarten en we hebben nog allerlei klusjes gedaan om de boot weer vaarklaar te krijgen. Motorcheck en onderwaterschip schoonmaken waren wel de grootste klussen. We hadden een hele kweekvijver van pokken, garnalen en wakame aan de boot hangen en dat remt enorm. ‘s Middags/’s Avonds komen Dennis en Ank van de Bodyguard nog langs en even later ook Pim van de Senang. Gezellig even borrelen en tijd om te stoppen met al het werk. Maandag staan we vroeg op om in daglicht naar Anegada te kunnen varen. Als we het anker ophalen zien we dat zelfs de bridlelijnen aangroei hebben… Echt tijd om verder te gaan dus. ‘s Morgens varen we met een licht briesje weg en eindelijk kan de nieuwe roze spi uit de verpakking. In de middag valt de wind helemaal weg en dobberen we met 2 knopen richting Anegada. Zo redden we het niet om in het licht aan te komen en aangezien er nogal wat koraalrotsen in de buurt zijn, moeten we de aankomst uitstellen tot de volgende ochtend. De nacht is heerlijk rustig, jammer dat je elke 3 uur wakker gemaakt wordt voor de wacht. Te vroeg in de ochtend komen we in de buurt van Anegada en we proberen de boot nog te remmen door te gaan zigzaggen, maar voor de zon op is zijn we er al. Dan besluiten we om toch maar door te varen naar Cuba, het weer is goed en de zee rustig. Nu hebben we nog zo’n dikke 600 mijl te gaan naar Puerto de Vita op Cuba. De roze spi staat goed z’n best te doen ook al gaat het nog niet heel erg hard. —– At 01.4.2014 14:23 (utc) our position was 18:46.75N 064:42.08W