Na twee dagen weinig zeilen maar wel typisch cruisen hebben we vandaag weer wat verder gezeild.
De 27ste zijn we vanuit Håskö naar Fyrudden gezeild om daar wat boodschappen te doen en 's avonds naar een restaurant te gaan. Omdat het erg onrustig lag aan de kade zijn we toch maar weer een klein stukje verder gevaren naar Gryts varv. Hier konden we lekker ankeren. Bij het binnenvaren bleek de Ran er al te liggen, die hebben we ontmoet in het Nord Ost Kanaal. Na een gezellige borrel zijn we terug naar onze boot gegaan om ons om te kleden en naar het restaurant te varen. Er speelde een duo en we hebben daar heerlijk genoten van het eten, drinken en de gezelligheid van mensen om ons heen. Het uitzicht was onze boot in een mooie zonsondergang.
De volgende dag hebben we bijna 4 mijl gevaren naar het volgende mooie baaitje; Bokö hamnvik. Na een wandeling rond het eiland even een praatje gemaakt met Nederlanders in een trailerbare boot. Toen kwamen Suzanne en John van de Anahita de baai in varen… Het werd laat voordat we de Cobb opstookten om aardappeltjes te poffen en entrecote te bakken.
Na een paar dagen zuidelijke wind hadden we vandaag noordoosten wind zodat we met de roze spi lekker konden zeilen. Toen de wind ging liggen waren we hier in de buurt, een privé baaitje waar we in het midden zijn gaan liggen.